יום עיון: לקויות למידה והפרעות קשב
יום עיון: לקויות למידה והפרעות קשב - תיאוריה, מחקר ויישום
עמותת אפשר הוקמה בשנת 1984 על ידי אנשי מקצוע בכירים בתחומי החינוך והרווחה, במטרה לחזק ולמסד את העשייה והעיון בשדה העבודה החינוכית-סוציאלית, אשר עוסקת בחינוך, טיפול ושיקום של ילדים ובני נוער במצבי סיכון.
העמותה מפעילה תכניות בתחומים אלו:
- מרכזי טיפול בנפגעי אלכוהול והימורים ברחבי הארץ
- מרכזי הגנה לילדים ובני נוער נפגעי התעללות מינית, פיזית ונפשית (בתי לין)
- פרסומים וימי עיון בתחום העבודה החינוכית-סוציאלית והתמכרות לאלכוהול: כתב העת מפגש והביטאונים: אפשר והכל על אלכוהול
- פעילות לילדים בגיל הרך במגזר הערבי וקידום תעסוקה לצעירים.
- העמותה משמשת כסניף הישראלי של הארגון הבין-לאומי לעובדים חינוכיים-סוציאליים AIEJI
ביום שלישי ה-18.11.14 יתקיים עיון בנושא לקויות למידה והפרעות קשב - תיאוריה, מחקר ויישום במרכז האקדמי פרס (אולם 10) ברחוב פרס, רחובות.
מה בתכנית?
9:30: התכנסות, רישום וכיבוד
10:15-10:00 ברכות:
- גב' עפרה אלול, יו"ר ומייסדת המרכזהאקדמי פרס ויו"ר אגודת ניצן
- פרופ' רון שפירא, נשיא המרכז האקדמי פרס
- ד"ר איתן ישראלי, חבר הוועד המנהל, עמותת אפשר
10:45-10:15 הרצאת פתיחה:
לקויות למידה: מודל נוירו-התפתחותי - לאחר 15 שנים
פרופ' מלכה מרגלית, דיקנית ביה"ס למדעי ההתנהגות, המרכז האקדמי פרס
12:15-10:45 ילדים ובני נוער מתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב
סימפוזיון בהשתתפות נציגי כותבי המאמרים
יו"ר: ד"ר מיכל עינב
- אינטראקציות בין הורים לילדיהם בעת קריאת ספר לילדי גן עם ADHD - פרופ' דורית ארם והדר חזן
- תפיסות האוריינות של ילדים עם ליקויי למידה – ד"ר חנה אבני-שיין
- מאפייני שיח אמהות למתבגרים עם ליקויי למידה והפרעות התנהגות - ד"ר שרית שדה
-מעורבות וקרבנוּּת ברשת בקרב תלמידים עם הפרעת קשב והיפראקטיביות - ד"ר טלי היימן, ד"ר דורית אולניק שמש וד"ר סיגל עדן
- יצירתיות בפתרון בעיות במתמטיקה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה במגזר הערבי - ד"ר סאאיד בשארה
- מאפיינים של נערות בסיכון עם ליקויי למידה - ד"ר גילה אמיתי וד"ר תומס גומפל
- לקויות למידה: מדיניות משרד החינוך - ד"ר יהודית אל-דור
12:45-12:15 הפסקה וכיבוד קל
13:45-12:45 צעירים ובוגרים מתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב
סימפוזיון בהשתתפות נציגי כותבי המאמרים
יו"ר: ד"ר עוזי לוי
- האם תפקודים ניהוליים נדרשים לכתיבה ידנית בקרב סטודנטים הלומדים בהשכלה הגבוהה? - ד"ר נעמי וינטראוב, עדי עובדיה-ישראלי, חגית וולפסון-שובל וד"ר רותי טראוב-בר אילן
- אסטרטגיות למידה והישגים אקדמיים בקרב סטודנטים עם הפרעות קשב - ד"ר מירב חן וגילי אשכנזי
- לקויות למידה בקרב בוגרים: יישום מודל הבריאות העולמי (ICF) - כנרת שרפי ופרופ' שרה רוזנבלום
- חוויית העבודה ומשמעותה בעיני נשים עם הפרעת קשב וריכוז - רונית דורות וד"ר נעמי שרויאר
הורים עם לקויות למידה: אתגרים, תמיכה והתמודדות - גב' רוויטל גנץ
סיכום וכיווני עתיד
פרופ' מלכה מרגלית
להרשמה, יש להוריד את הספח, למלא ולשלוח אותו לדוא"ל: [email protected] או לפקס: 02-6728904
להורדת הספח - לחצו כאן